Ervaringsverhalen

Privacybeleid

Privacybeleid

1. Inleiding

Wanneer je contact met ons opneemt, deel je persoonsgegevens met ons. Deze geef je vaak zelf door, zodat wij een prangende vraag kunnen beantwoorden of zodat we je op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen. Maar soms geef je ook informatie door zonder dat je deze zelf actief aan ons verstuurt (bijvoorbeeld via cookies). In deze privacyverklaring leggen we graag uit welke gegevens we van je verzamelen, waarom we deze nodig hebben, wat we hiermee doen en welke rechten je hebt. Kortom; hoe gaan we om met jouw persoonsgegevens en privacy?

Ben je een (potentiele) cliënt van Pluryn dan kun je op onze website de privacyverklaring voor cliënten vinden. Hierin staat hoe we met jouw gegevens omgaan en wat jouw rechten zijn.

1.1. Wat zijn persoonsgegevens?

Onder persoonsgegevens valt alles waardoor wij kunnen zien óf waardoor we kunnen achterhalen dat jij het bent. Dit zijn directe persoonsgegevens, zoals je naam, e-mailadres en telefoonnummer, maar ook gegevens waardoor we gemakkelijk kunnen achterhalen dat bepaalde gegevens of acties bij jou horen, zoals je IP-adres. Wanneer je een formulier invult op de website of zelfs wanneer je alleen onze website bezoekt, geef je ons de beschikking over jouw persoonsgegevens.

1.2. Wie verwerkt jouw persoonsgegevens?

Deze privacyverklaring heeft betrekking op alle data die verwerkt worden door Ambachtsplein of waarbij Ambachtsplein de verantwoordelijkheid draagt voor de verwerking. Ambachtsplein valt onder de Stichting Pluryn en Stichting Pluryn is de uiteindelijke ververwerkingsverantwoordelijke van jouw gegevens.
Hieronder vind je onze contactgegevens. Zo kun je ons te allen tijde bereiken wanneer je vragen hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons.

Contactgegevens:
Ambachtsplein
T.a.v. Functionaris Gegevensbescherming
Postbus 53
6500 AB Nijmegen
T. +31 (0)88 – 779 20 00
E. privacy@pluryn.nl

1.3. Met wie delen we jouw persoonsgegevens?

De persoonsgegevens die je aan ons toevertrouwt gebruiken wij niet voor andere doeleinden dan de beoogde verwerkingen en delen of verkopen deze persoonsgegevens niet met of aan derden tenzij dit nodig is vanuit wettelijke verplichtingen of je hier ons duidelijke toestemming voor hebt gegeven.

2. Waarvoor gebruiken wij jouw persoonsgegevens?

We leggen je graag voor iedere verwerking afzonderlijk uit welke gegevens we van je vragen, waarom we deze vragen, wat we ermee doen en waar en hoe we jouw gegevens opslaan.

2.1. Contactformulier

Soms wil je contact met ons opnemen en daarvoor is op onze website een contactformulier beschikbaar.

2.1.1. Welke gegevens vragen wij en waarom?

We vragen om je naam zodat we weten met wie we contact hebben. Dit maakt een conversatie wel zo prettig en gemakkelijk. De meeste vragen beantwoorden we per e-mail. Om je te kunnen bereiken, hebben we daarom je e-mailadres nodig. Wil je ons de mogelijkheid geven om ook telefonisch contact met je op te nemen, dan is het invullen van een telefoonnummer optioneel. We vragen je daarnaast een bericht te formuleren in het tekstveld onderaan het contactformulier. Zo kunnen wij ons goed voorbereiden en je zo goed en efficiënt mogelijk helpen.

Wanneer je het contactformulier invult en de hierboven genoemde data aan ons verstrekt, geef je toestemming om deze te gebruiken voor het onderhouden van contact. De gegevens die je aan ons toevertrouwt via het contactformulier gebruiken wij niet voor andere (commerciële) doeleinden.

2.1.2. Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?

Door het formulier te versturen geef je toestemming om dat wij deze gegevens bewaren in onze mailbox (hier komen ingevulde contactformulieren binnen). Nadat de communicatie is beëindigd, bewaren we het ingevulde contactformulier nog maximaal zes maanden voor nazorg of latere vragen te kunnen beantwoorden.

2.2 Aanmelden

Op de website kun je je aanmelden als leerling of als vakman. Op deze aanmeldformulieren vragen we je om een aantal gegevens. Hieronder staat wat we van je vragen, waarom we dit vragen en hoe we met jouw gegevens omgaan.

2.2.1 Aanmelden als leerling: Welke gegevens vragen wij en waarom?

Als je je aanmeldt als leerling dan kun je het aanmeldformulier op de website invullen. We vragen om je naam zodat we weten met wie we contact hebben. Dit maakt een conversatie wel zo prettig en gemakkelijk. Om je te kunnen bereiken, hebben we je e-mailadres nodig en we willen je ook graag kunnen bellen. Daarom vragen we ook je mailadres en telefoonnummer. Om een goede plek voor je te vinden willen we ook graag weten hoe oud je bent.
In een later stadium zullen we waarschijnlijk nog meer gegevens van je vragen zoals welke opleiding(en) je gehad hebt en wat je interesses zijn. Deze hebben we nodig om een goede werkplek voor je te vinden.

2.2.2. Aanmelden als leerling: Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?

Door het formulier te versturen geef je toestemming dat wij deze gegevens bewaren in onze mailbox (hier komen ingevulde contactformulieren binnen) en dat deze digitaal, op een beveiligd medium, opgeslagen worden.
Wij bewaren deze gegevens zolang dat nodig is om met jou te communiceren of gedurende de tijd dat je een leerling van Ambachtsplein bent. 

2.2.3. Aanmelden als leerling: Met wie delen we jouw gegevens?

Voor het vinden van een goede plek voor je kunnen we jouw gegevens delen met vakmensen die mogelijk een plek voor je hebben. Met deze vakmensen hebben we een overeenkomst afgesloten waarin zij beloven zorgvuldig om te gaan met jouw gegevens.
Wij delen jouw persoonsgegevens, als je een leerling wordt van het Ambachtsplein, soms met andere organisaties. Zoals gemeenten en andere zorgorganisaties. We delen alleen gegevens als daarvoor een geldige reden is en als dit noodzakelijk is.

2.2.4 Aanmelden als vakman: Welke gegevens vragen wij en waarom?

Als je je aanmeldt als vakman dan kun je het aanmeldformulier op de website invullen. We vragen om je contactgegevens zodat we weten met wie we contact hebben en om je te kunnen bereiken. Om inzicht te krijgen wat je te bieden hebt willen we ook graag je beroep weten, in welke branche je opereert en wat je reden zijn om je aan te melden als vakman.
In een later stadium en/of bij het plaatsen van een leerling kunnen we additionele gegevens van je vragen. Deze hebben we dan nodig om invulling te geven aan een eventuele overeenkomst.

2.2.5. Aanmelden als vakman: Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?

Door het formulier te versturen geef je toestemming dat wij deze gegevens bewaren in onze mailbox (hier komen ingevulde contactformulieren binnen) en dat deze digitaal, op een beveiligd medium, opgeslagen worden.
Wij bewaren deze gegevens zolang dat nodig is om met jou te communiceren of gedurende de tijd dat je een vakman van het Ambachtsplein bent.

2.2.6. Aanmelden als vakman: Met wie delen we jouw gegevens?

Voor het vinden van een goede leerling voor je kunnen we jouw gegevens delen met leerlingen.
Wij delen jouw persoonsgegevens, als je een vakman wordt van het Ambachtsplein, soms met andere organisaties. Zoals gemeenten en andere zorgorganisaties. We delen alleen gegevens als daarvoor een geldige reden is en als dit noodzakelijk is.

2.4. Cookies

Om een goed beeld te krijgen van de manier waarop bezoekers de website gebruiken, maken wij gebruik van verschillende data-analyseprogramma’s. Hiervoor cookies geplaatst. Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen geven we jou de optie om zelf te bepalen welke cookies wij mogen opslaan. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende opties:

Vereiste cookies
Deze cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren en worden automatisch ingeschakeld als u de site bezoekt. Wij hebben deze cookies geanonimiseerd zodat jou privacy gewaarborgd is.

Functionele cookies
Deze cookies maken aanvullende functies mogelijk, zoals het onthouden van voorkeuren, het toestaan van sociale interacties en het analyseren van het gebruik om de site te kunnen optimaliseren.

Advertentie cookies
Deze cookies worden door derde partijen gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten bij uw interesses.

In de footer van de website vind je een link naar de pagina waar je deze instellingen kunt aanpassen. Standaard staat de vereiste- en de functionele cookies aan. Dit is een mooie middenweg tussen het waarborgen van jouw privacy en een optimale ervaring op onze website.
Wij kunnen gebruik maken van de volgende externe partijen:

2.4.1. Google Analytics

Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen, is een overeenkomst gesloten met Google (gevestigd in de Verenigde Staten). Afhankelijk van jouw cookie-instellingen delen wij wel of geen informatie met Google.

2.4.2. Hotjar

Om te kunnen zien hoe bezoekers zich bewegen op onze website, maken wij gebruik van het programma Hotjar en plaatsen wij Hotjar-cookies. Deze tool meet klikken op de website, muisbewegingen en scroll-gedrag. Afhankelijk van jouw cookie-instellingen delen wij wel of geen informatie met Hotjar.

2.4.3. Sitecore Experience Platform

Wij maken ook gebruik van het Sitecore Experience Platform. Hiermee krijgen we inzicht in hoe bezoekers onze website gebruiken en kunnen we de website verbeteren. Maar hiermee kunnen we de website ook zo inrichten dat deze zich aanpast aan jouw voorkeuren. Afhankelijk van jouw cookie-instellingen maken we wel of geen gebruik van deze mogelijkheden.

2.4.3. Social media

Verder kan het zijn dat wij gebruik maken van social media plugins en plugins om zaken met jou en met anderen te delen. Voorbeelden hiervan zijn Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube en Addthis. Voor deze partijen moet je jouw privacy-instellingen direct op hun sites instellen: Facebook, Twitter, Addthis, Linkedin en Youtube.
Bezoek voor meer informatie over jouw online privacy en advertenties: www.youronlinechoices.com.

3. Wat zijn jouw rechten?

3.1. Inzien, aanpassen, verwijderen of overdragen van uw gegevens

Te allen tijde heb je het recht om in te zien welke gegevens wij van je hebben. Zodra je aan ons kenbaar maakt dat je jouw gegevens wilt inzien, verstrekken wij deze binnen 30 dagen.

Ook heb je het recht om jouw persoonsgegevens door Ambachtsplein te laten wijzigen of om ze helemaal te laten verwijderen. Voor het wijzigen of verwijderen van jouw gegevens geldt dezelfde termijn als voor het inzien van de gegevens, namelijk binnen 30 dagen. Ben een actieve cliënt van Ambachtsplein? In dat geval hebben wij jouw gegevens nodig voor het uitvoeren van onze overeenkomst en kunnen we deze (nog) niet verwijderen. 
Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens van ons te ontvangen, zodat je deze gemakkelijk kunt overdragen aan een andere organisatie. Ook kun je ons vragen de informatie rechtstreeks over te dragen aan een derde partij. Dit geldt alleen voor gegevens waarvoor je ons toestemming hebt gegeven om ze te verwerken en voor gegevens die nodig zijn om een overeenkomst uit te voeren.

3.2. Intrekken toestemming verwerking persoonsgegevens

Wanneer je contact opneemt met Ambachtsplein, zoals omschreven in artikel 2 van deze privacyverklaring, geef je toestemming om bepaalde acties uit te voeren en om (in sommige gevallen) persoonsgegevens op te slaan. Je kunt deze toestemming te allen tijde ook weer intrekken. Wanneer je jouw toestemming wilt intrekken, kun je dit telefonisch of schriftelijk aan ons laten weten. De contactgegevens vind je in paragraaf 1.2.

3.3. Een klacht indienen

Wanneer je het niet eens bent met de wijze waarop Ambachtsplein omgaat met de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je een klacht bij ons indienen. Wanneer wij er onderling niet uitkomen heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

4. Privacy bij sollicitatie

Wanneer je bij ons solliciteert, geef je ons toegang tot jouw persoonsgegevens. We vragen je bijvoorbeeld om jouw CV met daarin persoonsgegevens, werkervaring en vaardigheden en om een motivatiebrief waarin je iets meer over jezelf vertelt. We vragen deze gegevens van je om goed te kunnen beoordelen of je geschikt bent voor de functie. We vinden het belangrijk om zorgvuldig met deze documenten om te gaan en leggen je graag uit waarvoor we jouw gegevens gebruiken, wie jouw data te zien krijgen, waar we jouw documenten opslaan en hoe lang we jouw gegevens bewaren.

4.1.  Procedure

Je verstuurt jouw sollicitatie naar het e-mailadres dat vermeld staat op onze website of je gebruikt het online sollicitatieformulier. Jouw gegevens komen dan terecht bij onze HRM-medewerker(s). Zij gaan ermee aan de slag en slaan de door jou toegestuurde documenten op op een netwerkschijf waartoe alleen de HRM-medewerkers toegang hebben. De HRM-medewerkers beoordelen in eerste instantie of jouw sollicitatie in aanmerking komt voor een verdere sollicitatieprocedure. Wanneer jij door de eerste selectie komt, worden jouw gegevens gedeeld met één of meerdere geselecteerde medewerkers van ons die beter kunnen beoordelen of jij inhoudelijk geschikt bent voor de functie. Een volgende stap is dat we je uitnodigen voor (kennismakings)gesprekken.

4.2. Bewaartermijn

Wanneer we je niet uitnodigen, sluit voor jou de sollicitatieprocedure. We verwijderen dan direct jouw documenten en gegevens. Wanneer in een vroeg stadium al blijkt dat jij niet geschikt bent voor de functie, verwijderen wij jouw gegevens al eerder.
Soms willen we de data van een sollicitant graag langer bewaren. Bijvoorbeeld wanneer we niet direct een plek voor je hebben, maar in de (nabije) toekomst mogelijk wel. De maximale bewaartermijn bedraagt dan 6 maanden.

4.3 Voorwaarden

Wanneer je bij ons solliciteert, geef je toestemming om bovenstaande procedure te volgen. De gegevens die je ons toestuurt, gebruiken we voor niets anders dan voor een goed verloop van de sollicitatieprocedure en delen we niet met derden zonder hiervoor eerst jouw toestemming hier te vragen.